dinsdag 25 mei 2010

Goedje op een lepel

Zo, weer even geleden maar nu heb ik mama eindelijk te pakken gekregen om mijn gebrabbel te vertalen naar grote-mensen-taal. En brabbelen, dat doe ik veel hoor. Ik oefen nu vooral veel op brabbelen en blazen gelijk. Dan komen er soms dikke bellen uit mijn mondje. Echt fijn, moet je eens proberen!

Afgelopen zondag had ik weer iets voor. Ik hoorde mama en papa druk in de keuken bezig. Weet je nog dat ik vorige keer verteld heb over die grote oranje bol die zo zuur smaakte? Wel, die had er ook weer mee te maken. Maar nu was er ook een rode-groene bol bij en een kromme, gele stok. Dat maakten ze dan allemaal heel fijn maar deden dat niet in een flesje maar op een lepeltje en dan recht mijn mondje in. Raar zenne! Ik wist niet goed wat ik er mee aan moest dus heb ik het maar terug uitgespuwd. Als je dacht dat ze het opgaven, ben je goed mis. Weer was die lepel daar. Ik heb het dan maar eventjes langer in mijn mondje gehouden en pas daarna uitgespuwd maar ze bleven proberen. Uiteindelijk heb ik het goedje dan maar door geslikt en tussen ons gezegd en gezwegen, ik vond het eigenlijk wel een heel klein beetje lekker. Ik heb er dan een paar hapjes van gegeten tot ik door kreeg dat het ook heel erg fijn is om met dat goedje in mijn mond te blazen. Je had mama haar gezicht moeten zien! Ik weet niet of ze het grappig vond maar ik zeker wel!

Vandaag heb ik niets van dat goedje gekregen. Ik denk dat dat komt door mijne kaka. Mama zegt dat ik het hier niet zo uitvoerig mag beschrijven maar het komt erop neer dat het nogal heel erg veel plat is. Buikgriep of zoiets hoorde ik de dokter zeggen. Maar ik geef er niet veel om. Ik blijf even hard spelen en brabbelen.

Trouwens, weet je wat ik nu ook al heel goed kan? Mijn voetjes pakken! Ik ga nu heel hard oefenen want ik zou graag eens van mijn teentjes willen proeven. Dat wordt mijn volgende uitdaging denk ik.

Tot de volgende keer!!!

Toon

2 opmerkingen:

  1. dag lieve toon,
    Tantan heeft vandaag examen maar heeft niet zo veel zin om vroeg na te kijken dus.. ;-) ik zou ook graag in dat zonnetje zitten hoor maarja ik denk dat die luxe alleen voor u is weggelegd momenteel =)
    Zie maar dat je buikgriep rap weer over is, zodat je weer vanalles kan proberen met die rare kleurrijke dingen! het moet volgens mij best wel grappig zijn

    dikke kus
    en de groetjes aan je mama en je papa
    Tantan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve Prins,

    Ik heb gehoord dat je flink wat gegeten hebt van dat mysterieuze goedje dat fruitpap heet.
    Het is dan toch lekkerder dan je eerst dacht hé !

    Blijven proeven en eten van alles wat ze je in de toekomst nog zullen voorschotelen.

    Misschien schuilt er in jou een echte culinaire expert, een Toon Huysentruyt.

    Liefs van Moetie

    BeantwoordenVerwijderen