zondag 16 mei 2010

Nieuwe ervaringen

Ik ben ondertussen weer een paar (rare) ervaringen rijker. Zo lag ik een paar dagen geleden op mijn buikje op de mat te spelen en ineens, pardoes, lag ik terug op mijn rug zonder dat mama of papa mij hadden geholpen. Het ging ineens, zomaar, zonder dat ik er iets voor moest doen. Of kwam het nu omdat ik maar op één armpje steunde en mijn hoofd een beetje te zwaar naar één kant helde? Ik weet het niet maar ik vond het wel leuk. Het is me nog maar een paar keer gelukt en ik moet nu zien te achterhalen hoe ik dat precies moet doen. Oefenen oefenen oefenen.

En nog een vreemde ervaring: ik zat rustig in mijn relax te genieten en rond te kijken tot mama aankwam met een lepeltje. Dat ding zette ze dan tegen mijn lippen en toen heb ik toch eens raar gekeken hoor. Dat proefde helemaal niet naar mijn handjes of naar mijn speelgoed of naar lekkere melk. Dat was iets dat veel zuurder was en ik vond het echt maar niks. Een tijdje ervoor waren mama en papa in de weer met een oranje bol, misschien dat dat er iets mee te maken had. Sindsdien hoor ik ze veel babbelen over groetenpap en fruitpap. Volgens mij ga ik binnenkort nog wat meemaken hoor. Maar ik heb me al voorgenomen dat als het vies is, dat ik het gewoon terug ga uitspuwen!

Ik hoor die twee hier nu ook regelmatig babbelen over dopen. Papa heeft het me eens uitgelegd en wat ik ervan begrepen heb, is dat ze dan water over mijn hoofdje gaan gieten. Ik snap niet dat ze daar zo over bezig zijn want ik ga om de 2 dagen in bad en dan komt er toch altijd water over mijn hoofdje. Nu ja, soit, ik heb ook onthouden dat er dan een feestje voor mij gaat zijn dus ik zal ze maar laten doen hé.

Dikke knuffel en tot gauw,

Toon

3 opmerkingen:

  1. Dag lieve Prins,

    Laat mama en papa gewoon hun ding doen, dat is de beste raad die ik je kan geven. Als je nu gewoon doet alsof je die oranje bol lekker vind, dan ga je al vlug merken dat mama en papa heel enthousiast zijn. Volgens mij krijg je dan al heel snel een banaan, een appel enz als beloning en geloof me na een tijdje ga je aftellen naar je fruitpapje.
    Maar.... vergeet niet om af en toe wat terug te spuwen, of van die broem geluidjes te maken als het hele goedje in je mondje zit. Mama en papa vinden het vast heerlijk om je gezichtje en ook de hele keuken vol fruitpap te zien. Heel leuk is ook om af en toe je handjes tegen het lepeltje te meppen, of te blazen in het lepeltje en dan liefst als mama's hoofd heel dicht bij is.
    Er staat je dus nog heel wat te wachten op fruitpapgebied !

    En wat dat water-over-je-hoofd-feest betreft... Je cadeautje ligt al klaar hoor.

    Veel liefs
    Moetie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve moetie,

    Dank je wel voor de tips. Ik ga dat zeker allemaal eens uitproberen want ik ben benieuwd of mama en papa het leuk gaan vinden.

    Dikke knuffel (ook aan Vake Gandalf),

    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi Toon

    Dat wordt een heel avontuur. Ik ben er zeker van dat je het superlekker gaat vinden. En na een tijdje doen ze er zelfs van die lekkere koekjes bij. (dat deden mijn mama en papa toch en ik vond dat heeeeel lekker)

    knuffel
    tante Marietje

    BeantwoordenVerwijderen